torsdag den 13. juli 2017

Er du alene?

Den 17. februar 2017 udkom Nyt fra Danmarks statistik med titlen "Hver syvende 30-49-årige bor alene, efter at have læst den, gav det lidt stof til eftertanken. Måske er det fordi jeg er 30 år, at jeg tænker mere over det.
I januar boede 204.000 personer i alderen 30-49 år alene uden andre personer på adressen, det er Ca. 14% af alle i denne aldersgruppe. Størstedellen af dem bor i Københavns kommune med 20%. Herefter følger Frederiksberg, Ærø, Lolland, Aalborg, Odense og Fredericia med 17-18%.
Grunden til at de kiggede på denne aldersgruppe, var fordi i denne aldersgruppe har man typisk fundet en partner eller fået børn.

Når jeg læser at gennem de seneste 30 år har mænd udgjort 66-68% af de 30-49-årige, der bor alene. Kan jeg ikke lade være med at tænke:
"Øv, så er vi 66-68% single mænd, som skal date de 32-34% single kvinder", men jeg glæde mig over at tallet ikke er inklusiv, dem med hjemmeboende børn og det er kun dem mellem 30-49 år.

Men det er lidt skræmmende at tænke på at jeg kunne være blandt de 19%  af alle mænd i denne aldersgruppe, som bor alene og det er jeg faktisk heller ikke, da jeg har valgt at splitte husleje med en anden for at bo billigere. Det er kun 9% af kvinder i denne aldersgruppe, som bor alene, der må være en forklaring, hvorfor der er flere mænd end kvinder. Jeg kan kun give Danmarks Statistik ret i af det må skyldes, at mange børn i forbindelse af hvor deres forældre går fra hinanden, oftest får adresse hos moderen. Selvom der skulle være en deleordning, så vil børne kun bo et sted på papirene.


Hvis man kigger på tallene for samme aldersgruppe, som ikke bor sammen med andre voksne, så er forskellen mellem mænd og kvinder næsten ens. For mændene er det 21% og kvinderne er det 22%.


Jeg ser lidt mere roligt på disse tal, da det betyder at blandt dem i aldersgruppen 25-49, hvor 49.903,5 personer bor i Aalborg. Ud af dem bor Ca. 13973 helt alene og Ca. 4.491 af kvinder.

Nu kigger vi så alle dem i samme aldersgruppe, hvor mange der så bor uden andre voksne, så ser tallet anderledes ud. Da der bor Ca. 21489 personer i Aalborg, ud af dem bor 7486 personer med mindst et barn.

Chancen for at møde en single kvinde, kan være stor nok i Aalborg, hvis man ikke har noget imod at hun har mindst et barn.


Jeg ved godt at tallene ikke tager højde for at et kærestepar, som bor ikke bor sammen, men det er noget du som læser kan undersøge, hvis du vil finde ud af mere om dette emne.

Link til Nyt fra Danmarks Statistik.

Inden jeg slutter af, så vil jeg da lige reklamere for et opslag jeg lavede lidt tid siden.
Da jeg som sagt er single og er ledig på markedet, så læs mit opslag og se om jeg skulle være noget for dig eller en du kender. Link

Men skulle du føle dig ensom i Aalborg, så skrev en kommentar og lad os samle nogle folk for at spille f.eks. brætspil sammen. Da os i Aalborg prøver at hjælpe hinanden.

Husk en hver chance man ikke tager, er 100% chance for at fejle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar